Bakning pågår...

Var ute och gick en liten runda med Emely innan. Sen tog jag en tripp in på Ica och handlade en del. Även sånt som fattades för att kunna göra lussebullar! :) Eftersom att jag tog min spruta igår och har ont i armen fick jag ta en kundvagn. Var faktiskt en hel del tunga grejer som skulle köpas.
Det var en riktig knäppjök som kom cyklandes när jag och Emely stod utanför Ica förut. Hon hade hunden med sig. Han stannade med cykeln en bit ifrån och sa "nej nej, inte hund, akta dig" Så Emely sa att hon håller hunden och att han kan cykla förbi. Men då såg han en ölburk på marken och sa, "nej nej inte trampa på burken, inte bra" Så han cyklade fram, tömde den och slängde den, och vågade sig förbi hunden. Sen fortsatte han att prata med alla möjliga, "hjälpte" en som satt i elbil att komma förbi Emelys hund. Sen fortsatte han på insidan utanför Ica att underhålla folk.  Jag vet att han inte kan ha varit frisk men han va så söt så man kunde inte låta bli att lé lite! :)

Nu sitter jag och väntar på att degen ska jäsas klart, sen ska jag baka ut lussebullarna och låta dem jäsa yttligare 20 min. Så ikväll ska jag faktiskt avnjuta en bulle..eller två! :)
Jag älskar att baka! :) Ett roligt tidsfördriv och man får lixom julkänsla nu när man gör lussebullar också! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

ååh, ÄLSKAR verkligen din übersöta bloggdesign:D har också en rosa design, finns inget snyggare :)

kram!


URL: http://vetement.blogg.se/ @ 2009-11-21 @ 17:07:20
Postat av: Mikaela Urbom

Åh nu vill ja också baka :D:D


URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/ @ 2009-11-21 @ 17:11:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida