Livglädje

Man borde göra mer för dem äldre än vad man redan gör. Jag såg ett program på stv1 för en stund sedan, Änglar i gult. Det var några ungdomar som tog ut de gamla på massa äventyr. En 93 åring fick t.ex. hoppa fallskärm!! Och en som var 100 år fick åka helikopter. Sånt gör så himla mycket och det ökar ju deras livsglädje och dem blir så mycket gladare. Att bara sitta inne i hemmet gör dem deprimerade. Att få komma ut och se saker, göra saker kan ändra deras tillstånd helt. Ett trevligt bemötande är viktigt för dem gamla, det gör hela deras dag om man kommer in och är glad och trevlig. Om man under dagen sätter sig ner och pratar lite är jättebra. Jag trivs jättebra med mig jobb. Gamlingar är ju så himla söta och goa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida