Hopplös!

Jag är hopplös! Jag vet inte hur många gånger jag egentligen har skrivit i min blogg att jag ska gå till arbetsförmedlingen? Det där jävla stället kallar på mig, jag behöver gå dit men jag gör det inte. Är det av ren jävla lathet eller vad handlar det om?   Jag gick inte dit idag! Men jag sökte faktiskt ett jobb! Wow... tummen sitter hårt, förbannat hårt men den ska ur! Det har gått 12 dagar av 2009. Det löser sig! Jag gör det imorgon eller på onsdag. På onsdag har jag ändå andra ärenden så varför inte slå två flugor i en smäll?  Jag har gjort annan nytta iallafall. Fixat ett läkarbesök och ett annat möte som jag kanske berättar om i bloggen nån dag. Om det blir så som jag vill! Lite nytta blev det iallafall i min ligga-i-sängen-och-titta-på-tv-och-tycka-synd-om-mig-själv-dag!! Sorligt! Men idag har jag fan ingen lust att göra något nytta! Jag har inte ens velat gå utanför dörren. Jag blir så deprimerad av detta gråa trista jävla väder och regnar gör det hela tiden! Ge mig sommar, värme och ljus! Då blir jag glad! Jag är jävligt negativ imellan åt, det är jag medveten om. Men jag kan garantera att jag inte är den enda jäveln i världen som är det?
Men jag har planer och min vilja växer så det kommer hända grejer! Det vet jag. Det kan jag tillochmed lova! Fast när det gäller jobbfronten kan jag inte lova nånting. Skitsvårt att få jobb idag! Oavsett ålder. För har man ingen erfarenhet i det jobb man söker så är det kört. Det stod i tidningen att det kommer bli ännu svårare för ungdommar att få jobb 2009. Jippi, kul fakta! Ändå vill de ha ut oss i arbetslivet? Jag förstår inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida