Carbonara!

Det blev dagens mat! Jättegott! :) Älskar att laga mat och testa mig fram och improvisera lite!  Hittar många recept på internet och ibland chansar man bara! Idag gjorde jag till mig och mamma och då behöver man inte så mycket pasta och bacon.

Carbonara

- Måttlig mängd spagetti
- 1 pkt bacon
- 2 ägg
- ½ dl grädde
- ½ tsk salt
- 1-2 finhackade/pressade vitlöksklyftor
- 2-3 dl riven ost
- 2 krm svartpeppar

Jätteenkelt att göra och det blir jättegott! Finns väl olika recept på carbonara men detta gör jag iallafall. Ta aboslut inte för mycket vitlök och svartpeppar för då blir det inte gott! Det tar över smaken helt och hållet och går knappt att äta då.

 Bild från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida