Systembolaget

Jag och Madde åkte ju till backaplan förut och tittade lite. Ingen av oss hittade något att köpa. Sen skulle hon till systemet för att köpa nått till sin bror och jag följde med in. När vi står i kassan vill kassörskan se bådas legg. Och vi undra va det var med henne!  Hon mena på att jag är inte 20 och då skulle inte Madde få köpa, för tänk om det var jag som skulle dricka det. Osv. Vi stod där och sa att jag inte ens ska dricka det och att jag dessutom själv får köpa om 2 veckor. Men det sket hon i. Snacka om en töntig brud! Så hon frågade nån gubbe som jobbade där och han sa "jaja låt det gå"...och då skulle hon skämta med Madde - "ge inte henne något bara".
 Ska väl hon skita i! Tycker det är så jävla fel att man får supa som bara den på krogen när man är 18. Men man får inte köpa en flaska vin på systemet innan man är 20. Helt fel tycker jag! Antingen ska det va 18 på krogen och systemet eller 20 på båda. Det hade vart en annan sak om jag vore 14 år men nu är jag ändå 20 om ca två veckor! Ganska löjligt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida