Unga mammor!

Att bli mamma som ung är ganska så vanligt nu faktiskt. Jag vet flera st som fått barn idag som inte är mer än 20 år gammal. Grymt att det har sån stark vilja och kraft. Att stå emot alla fördommar och motgångar som kommer är starkt. För i dagens samhälle är det sjukt mycket fördomar. Att tex "barn" ska inte ha barn. (!) Vadå barn!? Nästa alla ungdomar idag har mammor som fick dem när dem va 18-19-20 eller nåt sånt. Innan 25 årsåldern iaf. Dem klarade det hur bra som helst så varför skulle inte dagens ungdomar kunna göra det lika gallant? Jag bara undrar varför det är så mycket fördomar mot unga mammor!! Och jag hatar det där med att man förstör sitt liv om man blir mamma innan man e 25! Som jag sagt innan; hur förstör man sitt liv genom att skapa ett annat??
Mamma är ingen ålder utan det är något man är! - Som ung..(oftast) tänker man; är jag verkligen redo för detta? Är man någonsin redo? Egentligen inte. Det är mycket rädsla bakom hela grejen. Men man blir redo med tiden. Man växer in i rollen under graviditeten lixom. Jag lovar att det finns 30 åringarna som tänker precis likadant, ifall dem är redo. Man tänker på att man måste ha en karriär osv. Att man måste "leva" lite innan man skaffar barn. Vad är det egentligen som säger att man inte kan leva lika mycket när man har barn? Alltså, att skaffa sig en karriär b.l.a kan man göra när barnet e såpass gammalt att de kan gå på dagis. Bara för att man får barn som ung så är inte ens liv "förstört". Man kan fortfarande uppfylla sina drömmar och skaffa sig en karriär. Det enda man inte kan göra som ung mamma är att festa och spendera sina pengar så som alla ungdomar gör.. det är iaf vad dagens ungdomar säger om unga mammor. Hur många mammor finns det inte idag som har barn som faktiskt festar lixom? Ens liv blir inte förstört nånting av att man får barn. Det blir bara bra mycket värdefullare, rikare och bra mycket bättre!! Jag beundrar dagens unga mammor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida