Jag vill..

Jag vill ha ett fast jobb, jag vill trivas. Jag vill ha bra ekonomi och jag vill ha egen lägenhet. Jag vill ha en glad familj där alla gillar alla och trivs tillsammans. Jag vill ha en dag utan gnäll och bekymmer. Jag vill känna den där känslan att vi är en familj men jag gör det inte. Jag vill känna kärlek och inte hat. Jag vill höra glada saker och inte massa tråkiga. Jag vill höra något glatt om en person och inte hat. Jag vill känna glädje. Inte besvikelse. Jag önskar att vi vore en sådan familj där alla verkligen älskade alla. Men jag vet inte om det beror på just dig ? Kanske. Antagligen. Det är ju dig vi är så arga på. Jag önskar att du kunde lyssna och tänka på vad du egentligen gör.
- Jag vill ha någon nära. Så nära det bara går. Jag vill känna lycka och värme. Jag vill känna kärlek. Jag vill känna mig behövd och uppskattad. Jag vill känna mig älskad och jag vill älska. Jag vill vara utan bekymmer.
- Jag vill sparka omkring i höstlöven som faller, jag vill kasta löven runt omkring mig och känna glädje. Jag vill lägga mig i snön och göra en ängel. Jag vill vara barn igen, men på helt andra villkor.
- Jag vill se ett barns lycka när de tar sina första steg. Jag vill se ett barns tindrande och fundersamma ögon. Jag vill se dess utveckling och höras dess skratt. Jag vill som gammal bli kallad för mormor/farmor och jag vill då tänka tillbaka på mitt liv och vara glad. Jag vill tänka på hur jag lyckats. Jag vill vara nöjd med mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida