Jobb!

Jaha, då fick man en dag att jobba imorn då! 6:45-15:45. Segt pass men det blir ju pengar! Hoppas på mer tider nu innan månaden tar slut! Det är bara en vecka kvar typ. Får väl se om de finns något!
Har skrivit de flera gånger nu, men jag måste verkligen få tummen ur och gå till arbetsförmedlingen!!! Detta med att vara timanställd och ha en osäker inkomst hela tiden funkar inte! Jag kan inte göra allt jag vill för att de inte finns några pengar. Grejen är bara att arbetsgivarna idag har på tok för höga krav idag! De vill att man ska ha så hima mycket erfarenhet osv. T.ex. erfarenhet av att städa eller göra smörgåsar, sen vill de att man ska ha kassavana också! Lixom, hur jävla svårt är det att lära sig hur man sköter en kassa!?! Och vem kan inte städa och göra smörgåsar!? De kan tillochmed en 5-åring. Så jag stör mig verkligen på dem som vill ha så mycker erfarenhet och vana. För vi är inte tröga eller svåra. Man kan lära sig!! Jag är glad att jag har en utbildning iaf, men kan känna att jag faktiskt vill göra något helt annat ibland. Kanske räcker det att vara just timanställd inom vården? Fast inte om man inte får nåt annat jobb pga erfarenhet osv som jag sa.
Jaja, får väl som sagt gå till arbetsförmedlingen och se om man får någon bra hjälp och får något jobb! Om inte så får jag väl fortsätta kämpa som timanställd, söka massa mer jobb, eller så får jag helt enkelt läsa till något annat som jag vill göra. T.ex. frisör. Vilken tjej har inte haft det som en dröm sen man var liten då ? Haha .
Vem vet. Det kanske inte finns något jobb för mig i Göteborg. Kanske borde söka i Helsingborg istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida