Freddie Mercury !

Freddie Mercury - kung !
Fan va grym han är.. (var)... hans röst är helt jävla otrolig! ;D
Han hette egentligen Farrokh Bulsara ...men när han skickades till en internatskola som 10åring fick han smeknamnet Freddie och har en dess kallat sig för det..
Hade vart riktigt grymt att se honom live! Hade ju vart guld ;D
Men han avled tyvärr 1991 av en svår lunginflammation i samband av sjukdomen aids. 45 år gammal!
Så jävla grymt att han levde med sin sjukdom runt 5 år och ändå fortsatte med musiken. Han visste ju att han inte kunde göra något åt sin sjukdom, så de va ju lika bra att leva livet lixom!
Han är en av mina stora favoriter iaf! :) Haha.. Synd att man inte va född på 70 talet så man kunde få uppleva musiken på ett annat sätt och kunna se han live lixom! 
Haha han hade ju snyggt överbett! :P  fast han ville inte göra nånting åt det för han va rädd att de kunde skada hans röst! ^^ Finns hur många bra låtar som helst! Skulle kunna rabbla upp massa..haha.. en av favoriterna är Bohemien Rhapsody!

R.I.P Freddie !

Idag har jag bara slappat hela jävla dagen! Fan va segt, men ändå gött ! ;D
Suttit och kollat på massa videoklipp med Queen - Freddie... och även massa med Crashdiet! :P Haha!
Imorn ska jag handla hem mat osv med mamma. Dem åker ju på lördag..på kvällen vet jag inte vad som händer, men det blir antagligen lugnt! Förhoppningsvis ska man ju ut på lördag! Får la se hur det blir..^^ Ska iaf städa lite osv hemma. Det behövs! :P...

yeye, simma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida