helvete :(

jag blir galen. min ekonomi är verkligen åt helvete. och denna resan ställer till det för mig rejält.
jag är arbetslös. jag är visserligen timanställd på ett äldreboende men får knappt jobba nånting!
får inte mycket till inkomst alls. och jag kanske inte ens får jobba under hela april vilket innebär att jag står utan lön sista maj. och resan ska betalas in senast 10e juni. visst, jag kan betala resan. men hur fan ska jag få ihop fickpengarna ? jag kan inte leva. kan inte göra nånting. får ju låna pengar av folk för att tillochmed kunna köpa schampoo ibland :S sjukt är det.
att boka en resa va nog inte så väl planerat från mitt håll. jag trodde verkligen att jag skulle få jobba varje månad. om så bara 5-6 dar. de hade räckt för att jag skulle klara av att betala min resa. men nu får jag knappt jobba. senaste dagen jag jobba nu va 27e mars. och det är 17e april nu.
lixom jag är 18 år. snart 19. man vill roa sig. man vill shoppa kläder osv. man vill göra både det ena och det andra. jag har dessutom räkningar. det funkar bara inte. jag förstår mycket väl att madde och emely blir besvikna. men vadfan blir inte jag då ? dem har ju ändå vart utomlands några gånger lixom. och det kommer dessutom fler tillfällen då vi kan åka iväg nånstans. då min ekonomi är mer stabil och då jag inte behöver spara undan typ hela min lön för att kunna åka på en resa.
jag vill verkligen åka på denna resan. för jag har lixom aldrig vart utomlands så jag ser fram emot det så enormt mycket. men när min ekonomi är åt helvete som sagt så funkar det inte.
och dessutom vill jag jobba i sommar. men det är ju ingen som vill ha mig som semestervikarie när jag ska utomlands 20juli-3 augusti... det är ju då man behövs. lixom.. finns det någon annan som kan jobba dem dagarna också så väljer dem ju den personen. och då får ju inte jag något jobb.
de va som dem sa på "jobbet", där jag e timanställd nu. dem sa att de är inte så stor chans att jag får jobba i sommar eftersom jag ska åka iväg mitt upp i semestern. så de innebär ju att dem hellre väljer nån annan som kan jobba den tiden också. det förstår jag ju.
sorry tjejer men jag kan verkligen inte. ni vet hur jävla gärna jag vill åka. men ni vet också om hur illa ställt jag har det med pengar. och jag vill inte låna kanske 3000-4000 av nån heller! aldrig i livet!

=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida