Jobb

Jaha, då var påsken över och alla går tillbaka till skola och jobb. Dem flesta iallafall. Jag önskar att jag också hade något att göra varje dag. Ett fast jobb hade vart gött! För då skulle jag ha mer rutiner i min vardag och hade nog inte varit så trött som man blir av att ingenting göra. Eller om jag skulle gå någon utbildning så har jag också något att göra och får även då rutiner. Men vad och med vilka pengar då? Jag vill så gärna gå stylistutbildningen men har inte råd. Det var någon som kommenterade anonymt om den, att det inte var värt pengarna eller nåt sånt. Segt att personen va anonym för jag hade velat fråga varför osv.
 Jaja får la se vad som sker efter sommaren. Tror ju inte på någon fast innan dess. Jag har inte turen på min sida direkt. Arbetsgivarna söker främst studenter eller folk som har flera års erfarenhet osv. Blir man då erbjuden något är det oftast timanställningar och det har jag redan en. Visst är det klart mycket bättre än ingenting alls. Men vem vill ha en osäker ekonomi varje månad?
 Nån gång hamnar väl turen på min sida...

Kommentarer
Postat av: Kussen

vännen då, är ju i samma sits ba att du har lite bättre me din timanställning ^^ Men asså kolla på utbildningar för dt finns massa roliga utbildningar som kan va användbara så i väntan på ngt annat eller så får du helt enkelt söka massor av jobb som inte endast berör omsorg...



KRAAAM


URL: http://svampis.blogg.se/ @ 2009-04-14 @ 12:14:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida