Irriterande!

Asså jag blir så jävla trött!! Sånt jävla tjat! Jag vet mycket väl om att jag har varit sjuk och att jag har sjukanmält mig, men jag gör det inte hela tiden! Det var pga mina mandlar som att jag blev såpass sjuk så ofta! Nu efter min operation har jag vart sjuk 1 gång på 2 månader. Förr hade ja kunnat va sjuk minst 5 gånger på 2 månader. Jag är timanställd och den ordinarie personalen vill verkligen inte ringa mig eller be mig jobba märker jag!! Sicket förtroende! Jag får nästan inga tider pga de tänker att  "hon kanske blir sjuk och sjukanmäler sig, så vi frågar inte henne!". Jag förstår att det är känsligt med timanställda som blir sjuka, men va skulle jag göra? Jobba med feber? Det gör dem inte själva ju. Idag jobbade jag och de frågade om jag ville jobba imorn, 7-14 vilket ja tackade ja till. Då ska flera st roa sig med att säga till mig , "bli inte sjuk nu!!"... sedan satt vi i personalrummet och kollade över helgen för det fattades folk. Jag som sitter där och vill jobba och dessutom har delegering för att få dela ut medicin blir inte ens frågad. Jag märkte verkligen att de inte ville fråga. En av dem sa "hallå vi måste ringa in nån för söndag..Vi måste ha nån med delegering..hallå vem ska vi ringa".... och där sitter jag och får inte ens en förfrågan. Snällt lixom! Är jag osynlig?... Jaja i vilket fall som helst så frågade dem till slut om ja ville jobba lördag kväll iaf, och de tackade jag ja till. Och självklart kommer kommentarerna igen "bli inte sjuk nu!" Sånt jävla tjöt!! Börjar blir riktigt irriterande faktiskt för det har gått till en överdrift! Jaja, har iaf fått fredag, lördag och onsdag att jobba hittills!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida