Smink och parfym

Nu tänkte jag visa smink och parfym. Också något jag borde få köpförbud på kanske. Ha ha :)


Först ut har vi mina penslar. Köpte ett set hos The Studio i Göteborg när jag var på en liten sminkkurs där förra året.  Sen dem två lite större är från Id bare minirales.


Solpuder och rouge från H&M och ett rouge från Stuio.  Sen har vi foundation och puder från The studio. Concealermouse från Maybelline. Foundation från Isadora och ett miniralpuder från Id. Favoriterna här är solpudret och IDfoundation.


Mascaror som finns kvar i samlingen. Min personliga favorit är Define a lash från Maybelline. Sen har vi lite eyeliners och ögonbrynsfärg. Den mörka i "trean" (kommer inte på vad det kallas) är den jag använder.


När det kommer till ögonskuggor är det Isadora som gäller som ni kan se i vänster bild. Till höger har vi märken som Viva la diva, H&M, Pierre René och Estée Lauder.


Här har vi lösglitter i mörkblått, lila, guld och silver som kan lyfta upp vilken sminkning som helst. Har även lite skuggor i svart, rosa, vitt, brunt, blått och lila. Allt från The studio. Den svarta brukar jag använda som eyeliner och även vid sotningar. Den vita har jag för att sudda med, men även som grund.


När det gäller läppglans är det oftast rosa som jag köper. Vilket man kan se. Favoriterna är Silk gloss från Max factor och Glam Shine från Loréal.  Den som ser svart ut är ett läppglans från Maybelline som gör att läpparna får volym. "Plumping effect".  Sen har vi läppstift i olika nyanaser. Favoriten är nr tre som ser rött ut. Och det är från Yves Rocher, nr 207. Det svarta är mer för maskerad.

När det gäller smink är det ögonskuggor och läppglans/stift som är min stora passion! :)

Tänkte även visa lite parfymer som jag har. Dock ingen stor samling.


Hjärtat är Paris Hilton. Den fyrkantiga är Beckham - Intimately. Den bruna är Disel - Fuel for Life. Den blåa är Davidoff - cool water. Och sist har vi den rosa som är Björn Borg - Advantage.  Dock är min absoluta favoritparfym Laura Biagiott - Laura!   Sen har jag lite små provparfymer från Nina Ricci - ricci ricci. JLO - glow after dark. DKNY - red delicious. Donna Karan - GoldEmporio Armani - Diamonds. Avril Lavigne - rock star. Sarah Jessica Parker - Lovely. Replay - your fragrance. Sergio Tacchini - Be.st. Och bland proverna är Nina Ricco, DKNY och Avril mina favoriter!

Så detta var mitt smink och mina parfymer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida