Vaccination

Jag är så fundersam!  Jag har tackat ja till att vaccinera mig på jobbet. Men nu när man har läst och hört saker så börjar jag tveka!  Man blir sjuk när man tar sprutan, man får influensasymtom. Visserligen ska det inte sitta i så länge utan bara 2 dagar.  Men har hört om folk som vaccinerat sig som vart sjuka längre och som fått massa jobbiga biverkningar osv. Man får ont i armen, det kliar osv.
Jag är inte ens rädd för svininfluensan! Det var samma hysteri när fågelinfluensan härjade! Folk dog, den var livsfarlig och man kunde bli så sjuk osv. Och det fanns ju ett vaccin då också.  Men jag vaccinera mig inte då och klarade mig fint så varför ska jag göra det nu?

Mitt immunförsvar är inte det bästa men jag är inte rädd ändå. Jag vet inte om jag är i någon riskgrupp heller. Hade jag haft någon sjukdom, hjärtfel osv så hade jag nog vaccinerat mig utan problem.
 Fast...jag har hört att dem som tillverkat vacciniet..dem vill inte ens själva ta det! Tror dem inte på det dem framtagit eller vad är det frågan om? 

Sen säger folk att man kan inte bara tänka på sig själv. Att om jag inte vaccinerar mig så kan jag smitta folk i min omgivning. Låter kanske självvisk nu, men har inte dem själva vaccinerat sig så är ju inte det mitt fel!! Jag ska ju känna vad jag själv vill och inte tänka på alla andra. Skulle jag nu bli sjuk så skulle jag hålla mig undan från folk tills jag blir frisk. Det är ju andras val om dem vill vaccinera sig. Jag ska ju inte känna mig tvingad att vaccinera mig bara för att inte göra andra sjuka. Dessa "andra" får ju "skylla sig själva" om dem inte heller vaccinerat sig isåfall... Är tveksam..men det lutar faktiskt åt att jag inte vaccinerar mig!

Kommentarer
Postat av: Maria

jag har också läst om att vaccinet ger bieffekter..men jag tänker så här..hellre 2-3 dagars bieffekter än att få sjäva svininfluensan och kanske bli jättejuk i några veckor. det där med att smitta andra ska du inte tänka på..det finns det masser som gör iaf. självklart gör du som du vill.Dessutom är det som du säger..media har skrämt upp alla.kram


URL: http://marias-varld.blogspot.com @ 2009-10-21 @ 20:19:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida