Rosa bandet galan

Något jag funderat på är varför det egentligen är så stor cirkus runt Rosa bandet och bröstcancer och inte lika mycket runt prostatacancer?  Vad är det som gör att bröst ska få mer uppmärksamhet? Jag är kvinna och sitter här och gnäller över att männen inte får uppmärksamhet, haha något måste vara fel!

Nä, men det har alltid legat i bakhuvudet och gnagt och jag förstår inte varför det är så. Prostacancer är väl minst lika farligt och vanligt som bröstcancer? Varför inte slå ihop de till en och samma gala? Varför inte ge det mer uppmärksamhet lixom.

Man är så insnöad på rosa bandet att jag inte ens vet om det finns något band för prostatacancer? Har för mig att det finns ett blått. Eller har jag fel?

Ikväll är det iallafall dags för Rosa bandet galan på tv3. Någon som ska titta?

Kommentarer
Postat av: Helle

Heej gumman. Jag håller med dig. Och jo det finns ett band du kan köpa och stödja för prostacanser. Bandet är blått har jag för mig.. Såg det på ett inslag av the voice för några år sedan då samma diskution dök upp :)



kram på dig


URL: http://glife.se/helle @ 2009-10-29 @ 17:27:57
Postat av: ..

Japp det finns ett blått band för prostatacancer. Däremot är prostatacancer inte i lika hög grad som bröstcancer dödlig. Det är inte helt ovanligt att bröstcancern kommer tillbaka gång på gång, dessutom drabbar prostatacancern mest äldre män, medans bröstcancern drabbar titt som tätt unga kvinnor med små barn, jag har själv sett unga kvinnor med småbarn ligga inför döden med bröstcancer. Men du har helt rätt i det du skriver varför skall en sjukdom få mer uppmärksamhet än en annan?

@ 2009-10-29 @ 19:41:41
Postat av: Annika

Jo det är jag medveten om. Men undrar ändå varför inte de andra får lika mycket uppmärksamhet.. usch för cancer! =/


URL: http://biagiotti.blogg.se/ @ 2009-10-30 @ 12:42:35
Postat av: Caroline

Delar din åsikt! :)


URL: http://anotherdaywithcaroline.blogg.se/ @ 2009-10-30 @ 19:24:29

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida