Sminkkurs

Va roligt det var! :) Jag lärde mig en hel del faktiskt och blev jättenöjd med min sminkning! Nu vet jag hur proffsen gör! Ha ha :) Läraren som visade oss var jättetrevlig och bra.  Emely fick sitta modell och fick då halva ansiktet sminkat och ögonskuggorna gick i gult och rosa. Ovanligt men hyffsat snyggt ändå! :) Sen fick hon göra andra halvan likadant vilket det blev. Jag testade mig på en lila sminkning och Madde en i brunt. Snyggt! :) Mycket roligare när man vet hur man gör det snyggt. Och dessa underbara penslar hon hade! Självklart kunde ingen av oss motstå att köpa smink. Fanns ett paketpris för 1500 kr men det vi plockade ihop hade egentligen ett värde av 2500:- så vi fick 1000 kr i rabatt! Grymt!  Älskar smink och jag vill ju bli makeupartist så detta var jätteroligt! :)


Så det jag fick för 1500 kr var;

• 6 st ögonskuggor i färgerna lila, metallicblå, rostbrunt, svart, en ljusrosa och en vit som man mest använder som bas.
• Tre glitter ögonskuggor fast i pulverform i färgerna lilablå, silvervit och lila. Grymt snygga!
• En ögonbrynstrio, alltså tre olika bruna färger att fylla i ögonbrynen med. Kan även användas som ögonskugga.
• Ett puder
• En foundation
• Ett rogue
• Glitter i pulverform som lyfter vilken skuggning som helst.
• Ett läppglans som går i ljusrosa med glitterskimmer.
• Ett penselsett med sju delar.


Det är mycket för pengarna!

Ska försöka ta bilder på glitterskyggorna osv och visa! :) Tog bilder på några skuggor och penslarna iallafall.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Wow va grejer för pengarna, ser såå skoj ut :D


URL: http://anotherdaywithcaroline.blogg.se/ @ 2009-11-06 @ 18:12:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida