Utséende

Precis som nästan alla andra tjejer så är man mån om sitt utséende. Man gillar att fixa med hår och smink. Man solar, använder brunutansol och håller på med kläder. Man shoppar och har sig. Fixar med naglar. Man vill helt enkelt se bra ut. Jag är också sån men inte hela tiden. Jag kan utan problem dra på mig myskläder, sätta upp håret i en slarvig knut och gå ut. Inget smink eller så. Jag bryr mig faktiskt inte. Jag är glad att jag inte är som Kissie som har 5 lager foundation (dessutom i fel färg) och som har på tok för mycket volym för sitt huvud. Hon ser ju faktiskt ut som en skyltdocka med peruk. Jag är glad att jag dessutom inte sitter och retucherar mina bilder och suddar ut delar av min kropp så jag inte ska se tjock ut. Snacka om att vara osäker på sig själv då. Den bruden är verkligen ute efter bekräftelse med tanke på sina bilder och operationer. Jag ska egentligen inte uttrycka mig om hennes operationer för jag vet inte av vilka anledningar hon gjort dem av. Men jag kan säga som att så, hon är bara 17 år gammal, snart 18 och har redan lagt sig under kniven. Riktigt illa faktiskt!  Jag hatar att tjejer känner att dem inte kan vara sig själv pga det idealet som finns. Att man praktiskt taget ska se ut som en barbie. Varför ska man se ut som alla andra? Varför inte vara sig själv, se ut som sig själv och skita i vad alla andra tycker? Vad är det som gör att folk söker så mycket bekräftelse egentligen?
När jag var mindre var jag ungefär likadan. Jag ville va fin så fort jag skulle gå ut, om de så bara va till affären. Men det var pga att jag vart mobbad i 7 år för hur jag såg ut. Men nu, idag så har jag lärt mig att skita i vad andra tycker. Jag gör som jag vill, jag går min egna väg och det mår jag bra av. Jag tänker inte leva efter andra för att få bekräftelse och sen må skit av det. Utan jag gör som jag själv vill. Jag gillar att vara annorlunda och det är tamejfan bättre än att va precis som alla andra som strävar efter "idealet"!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Så jävla sant det du skriver! :) jag är likadan.



svar: jo det är klart, fast sommarjobb m.m. leder ju ofta till "riktigt" jobb. Vart ska du vara i sommar då?


URL: http://nathaliebragisson.blogg.se/ @ 2009-03-22 @ 22:28:30
Postat av: Nathalie

usch då va segt..

ah det gäller att ha tur..


URL: http://nathaliebragisson.blogg.se/ @ 2009-03-22 @ 22:45:59
Postat av: SOMMAR (SKIT) UNGARNA!

Godmorgon på dig sötis!

Har du sovit gott? KRAMAR PÅ DIG, ha en bra dag! ♥


URL: http://sommarungarna.blogg.se/ @ 2009-03-23 @ 08:11:47
Postat av: j-fer

Har du varit mobbad för ditt utseende?! Du som är så otroligt söt ju! Har själv vart mobbad... på en mildare rgad och på ett annat sätt, vet hur det känns :/

@ 2009-03-23 @ 19:10:19

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida