Poff!

Det sa verkligen poff på bankomatkortet nu! Runt 1300 för shoppingen idag, sen pengar till syrran och bensinpengar till Madde. Så det försvann runt ca 1600 kr. Och det är jättemycke pengar när man inte har något fast jobb. Men jag har bara köpt saker jag vill ha och behöver. Man brukar annars köpa massa onödig skit på ullared bara för att det är billigt. Men men, ibland får man faktiskt unna sig lite. Blir till att leva snålt i april sen, men jag har ändå inga direkta planer på att göra något. Har sparat pengar tills nästa månad också eftersom att jag inte får så mycket i lön sista april. Ska åka till Micke på torsdag och båda har ju ont om pengar så det lär nog inte gå åt så mycket ändå. Och ena presenten till Micke är faktiskt till mig också. Hehe han är bra nyfiken nu och det ska bli kul att se hans reaktion! :D 
 På tal om bankomat kort ska jag nog ta mig ner till banken imorgon för att fixa ett nytt! Ett med visa eller mastercard. Jag har maestro nu och det krånglar som fan. Magnetremsan är sliten och det är inte överallt kortet funkar om man måste göra det manuellt. Väldigt jobbigt och irriterande faktiskt. För jag gillar inte att gå med lösa pengar. Så jag ska införskaffa mig ett nytt kort som inte krånglar och som funkar överallt! Något jag stör mig på är att inte alla affärer gör så man kan använda chipet på kortet om magnetremsan krånglar. Då måste man helt enkelt springa till en bankomat, vilket inte alltid finns nära till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida