Ideal

Jag stör mig kraftigt på alla dessa storbloggare! Jag drar inte alla över en kant men nästan. De sitter och skriver om olika dieter osv och det finns ju dem som ser upp till dessa tjejerna och följer deras råd till punkt och pricka. Absurt är det! Dem skriver massa skit som folk sedan går på och dem mår ju fan dåligt av det, men dem gör det för att det är så dagens samhälle ser ut! Man måste tydligen se ut som en barbie för att bli accepterad i dagens läge. Blondinbella skriver t.ex. att man inte ska banta och svälta sig själv och klagar på Gynning och alla som går på dieter för att det är fel. Men så vitt jag vet så har Blondinbella själv gått på olika dieter. Dubbelmoral kallas det.
 Hittade in på Kisses blogg och såg ett inlägg om vad man ska göra för att se ut som en barbie. Jo då ska man först gå ner 5 kilo, sen ska man bleka tänderna, skaffa lösnaglar, och så ska man sola. Asså va fan är detta? Vem vill se ut som en plastig barbie? Jag solar, men inte för att se snygg ut, utan för att jag har problemhud och att sola hjälper mot det!
 Jag stör mig som sagt på dessa stora bloggerskor som skriver om saker hit och dit som vanligt folk sedan köper totalt och gör! Dem har sån makt egentligen, och tyvärr finns det dem som lyssnar på det. Jag skulle aldrig vilja se ut som en plastig, blond barbie som är översminkad och som gör läpp och bröstförstoring enbart för att få uppmärksamhet och bekräftelse!
 Ne , tacka fan för det finns normala människor som går sin egna väg och inte vill se ut som alla andra...blåsta barbies!
Jag ska bara säga att jag själv är mån om mitt yttre, att jag solar, fixar naglarna, färgar håret osv, men jag gör det för min del, inte för någon annan eller för att få uppmärksamhet. Jag går heller inte på dieter och svälter mig själv för att passa in. Klart man vill vara fin, men det måste finnas en gräns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida