Bränd

Det var dags för de gamla att få kvällsmat och jag skulle servera kaffe. Tog tag om kannan och på nåt jävla sätt så släppte fästet, själva handtaget som sitter runt kannan så den for rätt ner i golvet och gick i sönder! Det flög kaffe och glas åt alla håll och självklart över mina fötter! Aj aj aj! Jag blev lite chockad och stod där en stund och så kände jag smärtan över tårna så drog av skorna och gick ner till sköljen och bytte skor och svalkade fötterna lite. Det gamla hoppade till och blev ju lite skrämda såklart men söta som dem är så fråga dem bara hur det gick med mig! Och sa åtmig att akta mig för glaset!  Anita var snäll och hjälpte mig att sopa upp glaset och tvätta golvet. En ängel! :) 
 Tack och lov hade jag byxor över tatueringen för det skvätte kaffe där med. Jag brände stortån lite och det svider. Men det kunde gått värre!  Så det var bara till att hämta en ny kanna och göra nytt kaffe! Och en gubbe tog kaffe tre gånger! Hehe :D Han måste vart riktigt sugen! :)
 Jaja det gick hyffsat bra på jobbet sen ändå! Även om det blev lite stress och rutinerna halka efter klockan lite. Men det gick bra ändå! Tack vare Anitas hjälp! :)
 Ska jobba imorgon också och då hoppas jag allt flyter på bra utan några olyckor! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida