Allergi

Nu har jag precis skrivit en egen remiss till Sahlgrenska! Jag är tydligen tillräckligt gammal för att göra det, och jag behöver tydligen ingen läkare till hjälp! Jag ringde Sahlgrenskas allergimottagning för ett tagsen och bad om råd. Och dem hänvisade mig till vårdcentralen först. Hände det inget bra där så kunde jag skriva min egna remiss. Och det hände inget på vårdcentralen! Bara massa onödig tid och onödiga prov!  Jag är inte rasist men jag måste erkänna att jag hatar utländska läkare som inte kan bra svenska! Det är ju meningen att man ska förstå va dem säger. Och att dem ska förstå mig!!  Och i detta fall när det gäller vårdcentralen så förstod dom absolut ingenting! Jag förklarade klart och tydligt vad jag har för allergier och besvär och vad jag hade för ärende! Ändå bestämmer dem sig för att allergitesta mig, kolla lungorna osv. Och dem berättade saker som jag redan visste. Så himla onödig tid. Dessutom bad jag om att kunna få en bra medicin som gör att jag kan vara med djur längre än i en timme utan att få besvär. Jag bad om en medicin som skulle kunna göra det möjligt för mig att kunna ha egna djur! Iallfall så jag kan röra vid dem! Emelys morfar är kattallergiker och han har egen katt! Jag vill också ha sån grym medicin!   Läkarn på vårdcentralen ringde och sa att hon skickat recept på tabletter till apoteket som jag kunde hämta ut. Hon förklarade att jag skulle ta en tablett innan jag kunde vistas bland djur, men ingen direkt närkontakt så sätt. Hon sa också att jag inte skulle kunna ha egna djur. Så med andra ord lär denna medicinen va lika kass som dem andra på apoteket. Summan av kardemumman; hon förstod inte vad jag ville ha och detta var helt meningslöst. Jag har inte ens hämtat ut dessa tabletterna, onödiga pengar antagligen. Jag har tabletter nu från apoteket som funkat bäst hittills, men som dock bara funkar i 1-2 timmar, sen får jag besvär.

Så nu hoppas jag på bättre hjälp ifrån Sahlgrenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida