Svininfluensan

Jag blir irriterad på den jävla hysterin med svininfluensan! Den är inte farligare än den vanliga influensan. Den varar bara lite längre. Hostan kanske blir värre. Men att man dör bara sådär har jag svårt att tro. Folk som dött måste haft någon sjukdom innan tror jag. Som han i Norrköping. Han hade ju lunginflammtion när han fick svininfluensan. Bara en förkylning kunde tagit död på honom. Och själv ska pressen skriva att det var svininfluensan, att den är jättefarlig! Det var samma hysteri när fågelinfluensan kom!  Jag är inte ett dug orolig iallafall! Finns folk här i Göteborg som haft den och dem lever. Inga men alls! Tror den blir farlig om man har en annan sjukdom innan. Typ cancer eller nått sånt.
 Så, jag tänker inte bli hysterisk och oroa mig i onödan!
 Tycker synd om dem som jobbar på sjukvårdsupplysningen som får runt 600 samtal om dagen! Har folk inget vett i huvudet eller? Fan tvätta/sprita händerna och höll för munnen när du hostar och nyser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida