Framtidsplaner

Jag vet inte riktigt vad jag vill göra faktiskt. Valde jag rätt linje i gymnasiet? Jag trivs inom vården för jag tycker det är kul att jobba med människor. Ett socialt arbete lixom. Men samtidigt önskar jag lite att jag hade läst hotell&resturang eller frisörlinjen. För det är också drömmar jag har. När jag var liten ville jag antingen bli; frisör, kock, barnmorska eller fotograf. Vilket jag fortfarande vill. Jag älskar att laga mat, jag älskar att fixa med mitt egna hår precis som med andras. Jag älskar barn och vill gärna jobba med de, oavsett om det är på sjukhus eller dagis, det spelar inte så stor roll. Och vem gillar inte att ta kort på olika saker, människor eller händelser?  Jag trivs i vården men vill ändå göra något annat också. Jag vill inte fastna på ett ställe som 19 åring och sedan komma på när jag är 50 år, 'oj, här har jag vart hela mitt arbetsliv, jag fick aldrig göra det eller det.' Så jag vill utforska lite och testa olika saker. Får väl se om det finns något på jobb&utbildningmässan imorgon som fångar mitt intresse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida