Mitt dygn på sjukuset!

GIck upp kl sex igår, tog en dusch och klädde på mig. Fixade lite grann, och vid sju tiden åkte vi iväg. Va la där runt halv åtta och jag va hur hungrig som helst!! Fick ju inte äta efter 24.00 i söndags. Så va hur hungrig som helst. Runt halv nio fick jag träffa en doktor och skriva in mig på avdelningen. Hon berättade lite hur dagen skulle se ut och sådär. Först efter lunch skulle jag få opereras. Så det blev att jag fick ligga ca 4 timmar i sängen och vänta. Halvsov lite imellanåt. Pratade i telefon med. Hehe. Fick nål och dropp.
Sen runt halv ett fick jag smärtstillande och sömntabletter och blev nerkörd till operationen. Där jag fick ligga och vänta en halvtimme. Och då började ju sömntabletten ta sin värkan så jag slumrade till. Runt kvart över ett hämtade dem mig till operationssalen. En sköterska kom och sa att ja fick resa på mig och gå till operationensägen. Gick hur bra som helst, dock kände jag mig full av sömnmedlet så det blev lite vinglit. Men det gick bra! :) Fick såna där plattor (kommer inte på namnet nu), för att de skulle sätta på mig EKG så de såg hur ja mådde under operationen typ. Sen kom en narkosläkare och satte en mask över ansiktet med syrgas och bad mig andas djupa andetag. Haha och efter nån minut sa en sköterska sov gott och sen slocknade jag. haha. Runt fyra tiden vaknade jag upp på uppvakningsavdelningen. Helt groggy :P Hade inte så farligt ont men mådde illa så jag fick syrgas och en kall våtservett på pannan. Slumrade till lite då o då. Fick en isglass av sköterskan som jag knappt orkade hålla i. Haha :P
Runt fem tiden fick jag åkaupp på avdelningen igen och där satt mamma och pappa.
Jag va inte särskillt social för jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna. Så de var inte länge dem stannade. Efter en stund kom Madde och Marie och de va likadant då. Helt väck va jag! Skulle gå på toa och vinglade iväg. Haha dem skrattade en del. Speciellt åt min röst också :PDem stannade inte heller sålänge för jag va helt väck. Så när dem gick fick jag smärtstillande igen och somnade om. Vaknade till runt halvåtta av att en sköterska kom med vätska osv. Va tvungen att försöka dricka så mycket jag kunde. Men det gick sådär. Sov bara typ. Dem kom vid tio tiden igen och tjatade ännu mer. Hehe, men det e ju för min egna skull! Fick smärtstillande efter tolv nångång också. Sov som en gris :P
Operationen gick bra iaf, men jag är så himla hungrig! Mår illa nu också! :( Så får la dricka lite och vila!
Kommer vara hungrig i 2 veckor! :( bläääh.. Vill ha mat!!
Fick åka hem runt tio tiden idag! Mamma kom och hämtade mig!  När jag kom hem la jag mig i min egna sköna säng!! :D Så underbart, slocknade direkt! :)

  


Jaja, ska vila igen.. Mår illa:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Hemsida/blogg:


  • Startsida